Court and Samurai in an Age of Transition: Medieval Paintings and Blades from the Gotoh Museum, Tokyo [Document imprimé] / Japan Society, Miyeko Murase

Murase, Mieko (en 1924) [Auteur (article ou ouvrage)], Japan Society (New York) [Editeur]
Adresse éditoriale
New York : Japan Society, 1990
Ejemplar
COMP 6 - Musée Cernuschi, musée des Arts de l’Asie de la Ville de Paris : Disponible.

Titre de forme
[[Exposition.New York.1990]]
Etats-Unis
Adresse éditoriale
New York : Japan Society, 1990
Editeur(s)

127p., ill. en noir et en coul., 30 cm

Nota(s)
PréfaceSommaire p.5Catalogue des peintures et calligraphies p.34Catalogue des sabres p.80
0-913304-28-X. - 0-913304-29-8
Résumé

Le catalogue en anglais de l'exposition "Court and Samurai in an Age of Transition: Medieval Paintings and Blades from the Gotoh Museum, Tokyo" qui s'est déroulée au Gotoh Museum du 18/01/1990 au 18/03/1990. Ce catalogue est composé d'un certain nombre d'articles : "The Gotoh Museum : Keita Gotoh as a Collector" de Jun'ichi Takeuchi, "Court and Samurai in an Age of Transition" de Miyeko Murase, "Poetry in a Age of Transition" de J.Thomas Rimer, "The Immortal Poets" de Miyeko Murase, "Mounting of Japanese Paintings and Calligraphies" de Sondra Castile, "Swords and Swordsmiths in the Medieval Age de Martin Collcutt.

Prolongación

Ejemplar

Título
Court and Samurai in an Age of Transition: Medieval Paintings and Blades from the Gotoh Museum, Tokyo (Tōkyō)