Alsaciennes en costumes, foule de civils et de militaires, clique du Rgt de Marche de la Légion Etrangère (Av. de la République - rue des Potiers)

Reproduction : Mémorial Leclerc - Musée Jean Moulin / Parisienne de Photographie
United States Army Signal Corps (USASC)
08–02–1945
Museo del General Leclerc y de la Liberación de París - Museo Jean Moulin
08021945
Lugar (s) de ejecución
2002.689

Newell, Lt (Monsieur) (Etats-Unis), photographe
08021945
Lugar (s) de ejecución

Tirage de forme rectangulaire, bordure non dentelée, légende imprimée au revers.

Légende - "ETO HQ 45 1606 8 FEB / CREDIT - U.S. SIGNAL CORPS / PHOTOG - LT NEWELL 163 / COLMAR VICTORY PARADE. Alsatian / girls dressed in colorful native / costume stand near band of the / French Foreign Legion during victory / celebration in Colmar. Huge crowds / thronged center of city to watch / military parade of forces who helped / liberate the city. Wearing native / dress is also symbolic of new / freedom; Germans banned it during / occupation. (13) / 1st French Army, COLMAR, FRANCE." (tout en capitales, au revers)
Inscription - "COLMAR / Alsace / FRA-104 / FRA-200965 / 2589 (?)" (au revers)
Tampon - "PASSED FOR PUBLICATION / 107 / Date 5 FEB 1945 / NAME... No... / SHAEF / FIELD PRESS CENSOR" (dans un rectangle au pourtour en vaguelettes, au revers)

Immeubles pavoisés aux couleurs alliées.

2002.689

Prolongación