Légendes en anglais d'une pochette intitulée "Paris Libéré - Free Paris" (CAP) - Série II de photos numérotées de 51 à 70 (Reportage Bienvenu)

Paris Musées / Musée de la Libération de Paris – musée du général Leclerc – musée Jean Moulin
Real-Photo - Compagnie des Arts Photomécaniques (CAP)
Entre 25–08–1944 et 26–8–1944
Museo del General Leclerc y de la Liberación de París - Museo Jean Moulin
Entre 25081944 et 2681944
Lugar (s) de ejecución
1990.25.22

Entre 25081944 et 2681944
Lugar (s) de ejecución

Feuille volante de forme rectangulaire comportant les légendes des photographies en anglais à l'avers.

Légende - "51 A Barricade / 52 Scouting patrol / 53 A Leclerc tank in action / 54 The armoured motor cars are coming / 55 Cleaning of the roofs / 56 Armoured motor car before the Senate- / house casemate / 57 Conveying of German wounded from the / Senate-house to the hospital / 58 The surrender order of the Senate-house is brought in / 59 The Commanding Officer of the Senate- / house surrenders / 60 Tanks and F.F.I. in the Senate-house / after the surrender / 61 The American anti-aircraft guns in front / of Notre-Dame / 62 The American anti-aircraft gung on Place / du Châtelet / 63 American tanks in the Palais-Bourbon / 64 Leclerc tanks in Montparnasse Station / 65 German prisoners on a Leclerc tank / 66 German prisoners in the Quai d'Orsay / 67 German prisoners in the Luxembourg / 68 Searching of prisoners / 69 The Leclerc tanks Place de la Concorde / 70 During the march past, while airplanes fly" (à l'avers de la feuille volante)

Feuille de couleur rose.

Nombre del donador, testador o vendedor
1990.25.22